Public Health Agency of Canada – Call for Membership – National Advisory Committee on Infection Prevention and Control

The Public Health Agency of Canada (PHAC) is seeking to fill two voluntary positions for Infection Control Professionals (ICPs) on the National Advisory Committee on Infection Prevention and Control (NAC-IPC) with one of the positions being filled to represent Long Term Care. The candidates should have an understanding of infection prevention and control in healthcare settings.

The NAC-IPC is an external advisory body (EAB) which provides subject matter expertise and advice to PHAC to prevent transmission of infection in healthcare settings including infections associated with emerging pathogens and antimicrobial resistant organisms. The NAC-IPC reports to the Vice President of PHAC’s Infectious Diseases Programs Branch. Its voting members who are appointed by PHAC for a term of 2 to 4 years, with possibility of renewal, have expertise in infectious diseases, infection prevention and control, medical microbiology, healthcare epidemiology, public health, occupational health and/or hygiene, nursing and medical device reprocessing.

NAC-IPC members meet virtually once a month and in person annually for two days in Ottawa, Ontario. Members are expected to attend meetings and be actively involved in NAC-IPC activities by chairing and participating in working groups and developing/updating IPC guidelines.

For additional information about the NAC-IPC, refer to the detailed description here

Interested candidates must submit the following items to the NAC-IPC Secretariat:

  1. A current curriculum vitae.
  2. A cover letter, not exceeding 1000 words, providing details on their interest in participating on the NAC-IPC, a summary of their experience participating on scientific or policy-related committees or working groups, and area(s) of interest within their speciality.
  3. One letter of recommendation from a person not employed by the Public Health Agency of Canada.

The deadline for receipt of all documents is February 3rd, 2023. All documents must be submitted by email to the NAC-IPC Secretariat at ipc.secretariat-pci@phac-aspc.gc.ca.

For further information, please contact the NAC-IPC Secretariat at:

Secretariat, National Advisory Committee on Infection Prevention and Control
Infectious Diseases Programs Branch, Public Health Agency of Canada
ipc.secretariat-pci@phac-aspc.gc.ca

AVIS

Agence de la santé publique du Canada
Appel à l’adhésion
Comité consultatif national sur la prévention et le contrôle des infections

L’Agence de la santé publique du Canada (ASPC) cherche à pourvoir deux postes volontaires de professionnels de la prévention des infections (PPI) au sein du Comité consultatif national sur la prévention et le contrôle des infections (CCN-PCI), l’un des postes devant représenter les soins de longue durée. Les candidats doivent avoir une compréhension de la prévention et du contrôle des infections dans les établissements de santé.

Le CCN-PCI est un organisme consultatif externe (OCE) qui fournit une expertise en la matière et des conseils à l’ASPC pour prévenir la transmission des infections dans les établissements de santé, y compris les infections associées aux pathogènes émergents et aux organismes résistants aux antimicrobiens. Le CCN-PCI relève du vice-président de la Direction générale des programmes des maladies infectieuses de l’ASPC. Ses membres votants, qui sont nommés par l’ASPC pour un mandat de 2 à 4 ans, avec possibilité de renouvellement, possèdent une expertise dans les domaines des maladies infectieuses, de la prévention et du contrôle des infections, de la microbiologie médicale, de l’épidémiologie des soins de santé, de la santé publique, de la santé et/ou de l’hygiène du travail, des soins infirmiers et du retraitement des dispositifs médicaux.

Les membres du CCN-PCI se réunissent virtuellement une fois par mois et en personne chaque année pendant deux jours à Ottawa, en Ontario. Les membres doivent assister aux réunions et participer activement aux activités du CCN-PCI en présidant et en participant aux groupes de travail et en développant/mettant à jour les directives PCI.

Pour plus d’informations sur le CCN-PCI, consultez la description détaillée ici.

Les candidats intéressés doivent soumettre les éléments suivants au Secrétariat du CCN-PCI :

  1. Un curriculum vitae à jour.
  2. Une lettre de motivation, ne dépassant pas 1 000 mots, fournissant des détails sur leur intérêt à participer au CCN-PCI, un résumé de leur expérience de participation à des comités ou groupes de travail scientifiques ou liés aux politiques, et le(s) domaine(s) d’intérêt dans leur spécialité.
  3. Une lettre de recommandation d’une personne qui n’est pas employée par l’Agence de la santé publique du Canada.

La date limite de réception de tous les documents est le 3 février 2023. Tous les documents doivent être soumis par courrier électronique au Secrétariat du CCN-PCI à l’adresse ipc.secretariat-pci@phac-aspc.gc.ca.

Pour de plus amples informations, veuillez contacter le Secrétariat du CCN-PCI à l’adresse suivante :

Secrétariat, Comité consultatif national sur la prévention et le contrôle des infections
Direction générale des programmes des maladies infectieuses, Agence de la santé publique du Canada
ipc.secretariat-pci@phac-aspc.gc.ca.